اصلی ترین سرمایه هر خانواده فرزندان آن خانواده اند و مسئولیت اصلی خانواده ها تربیت مناسب فرزندان است.هیچ مسئولیتی سنگین تر از این نیست که پدر و مادری ما را در امر پرورش و آموزش فرزند خود شریک بداند.
آموزش عبادت است. ما اعتقاد داریم آموزشی یک صنعت نیز و معلمی شغل نیست. آموزش هنر است و معلمان هنرمندان این عرصه اند. آنچه در این مسیر به آن پایبندیم:
آموزش نیازمند ارتباط دو طرفه است.تعداد دانش آموزان زیاد در یک مدرسه و یک کلاس باعث عدم ایجاد تعادل بین دانش آموز و معلم خواهد شد.زمان مشاور پایه باید زمان کافی برای ارتباط مستمر با دانش آموزان را داشته باشد.ظرفیت استاندارد 500 نفری در مجتمع،به گونهای در نظر گرفته شده است که ارتباط مستمر بین دانش آموزان،دبیران و مسئولین آموزشی به بهترین شکل ممکن برقرار گردد.
ملاک دبَیرستان در گزینش دانش آموزان استعداد ، انگیزه و خانواده است. لذا هیچ دانش آموزم به دلایل مالی از حضور در دبیرستان محروم نخواهد شد.
اگر پدر مادری ما را در امر تربیت فرزند خود صحیح می کند ، بداند که از نظر ما معدل و رتبه و دانشگاه مهمند، اما اولویت اول نیست. سلامت تربیتی فرزندان مان مهمترین اولویت ما می باشد. پرورش جوانانی سالم ، با انگیزه و بینش صحیح خطوط اصلی طرحی هستند که نتایج علمی به این طرح رنگ می دهند.
هیچ فعالیت غیر آموزشی در مجتمع برای دانش آموزان اجباری نیست.اما رعایت اصول اخلاقی و اعتقادی و اجتماعی را شاکله رفتاری خود می دانیم و بستر مناسب برای شکلگیری رفتاری و اعتقادی دانش آموزان را ایجاد می کنیم.
تعامل بین اولیا و مدرسه را نردبان رشد دانش آموزان میدانیم و از نظرات اولیا استقبال می کنیم،اما انتظار داریم اولیا در کار آموزش به ما اعتماد کرده و همراه ما باشند.
معلمی شغل من نیست و برای کمک در کنار شماییم. این مجتمع هیچگاه بنایی بر کار اقتصادی و سودآوری نداشته و نخواهد داشت. لذا شهریه دبیرستان با توجه به هزینه های دبیرستان و باو تایید نمایندگان اولیا تعیین می گردد. با وجود تعداد محدود دانش آموزان و نیز کیفیت کار آموزشی و پرورشی ، مفتخریم که شهریه دبیرستان تاکنون بسیار کمتر از مدارس همتراز دیگر تعیین گردیده و امیدواریم با همکاری اولیا در این مسیر بمانیم.
دانش آموزان در سن نوجوانی به دنبال الگو هستند و این الگو گیری بیشتر از دبیران و محیط مدرسه شکل می گیرد.بر این باوریم که جدای از توان علمی و اجرایی دبیران و کادر مجتمع ،رفتار ، گفتار و منش آنها بسیار مهم است و می تواند در شکل گیری شخصیت دانش آموز و رشد فضایل اخلاقی بسیار موثر باشد از این رو تمامی کادر و دبیران دبیرستان بر اساس موارد فوق انتخاب می گردند.
با توجه به محبوبیت بسیار زیاد مدرسه رشد، متقاضیان ورود به این مدرسه بسیار زیاد هستند. بنابراین ثبتنام و تحصیل در این مدرسه با شرایط خاصی همراه است. اگر برای ثبتنام فرزندتان در مدرسه رشد مصمم هستید، میتوانید با تیم تدریس خصوصی کاراتدریس تماس بگیرید تا با تدریس خصوصی ریاضی به فرزند شما برای قبولی در آزمون مدرسه رشد کمک کنند. همچنین اگر فرزندتان از دانشآموزان این مدرسه است، دبیران تدریس خصوصی کاراتدریس به او برای تقویت دروس و حفظ جایگاه برتر در مدرسه کمک خواهند کرد. با کاراتدریس برای شناخت بیشتر این مدرسه همراه باشید.
ما از ابتدای فعالیتهای خود، چهار هدف اساسی را مورد توجه قرار داده و برای دستیابی به تمامی آنها، روزها و سالها زمان صرف کردهایم. این 4 هدف عبارتند از :
یکی از مهمترین اقداماتی که در مجتمع آموزشی انرژی مثبت انجام گرفته است، ترسیم شاخصهای فرهنگی است که بر اساس آنها بتوانیم خطمشی ثابت، روبهجلو، هدفمند و ارزشمند را برای خود تهیه نماییم. این شاخصهای فرهنگی شامل حقیقتجویی، صداقت، مدارا، شادابی و نشاط و تفکر و اندیشه میشود. شاخصهای فرهنگی مجتمع انرژی مثبت سالهاست که همراه ما است و چون چراغ راهی ارزشمند، مسیر را در برابر ما روشن میسازد.
بر این باور هستیم که ساختن آینده دانشآموزان ما تنها و تنها با همراهی افرادی میسر است که توانایی برقراری ارتباطی سازنده را با دانشآموزان داشته باشند. افرادی که بتوانند فرزندان ما را به اندیشیدن تشویق کنند و مفاهیم درسی را به شکل و شیوهای کاملاً خلاقانه منتقل نماید. از سویی دیگر باور داریم که همکاران متخصص، متبحر و باتجربه مجتمع انرژی مثبت میتوانند علاوه بر سرفصلهای درسی، مهارتهای دیگری را نیز به دانشآموزان آموزش دهند و تربیت را در کنار بحث تعلیم به بهترین شکل ممکن پیادهسازی کنند.
مدیران و کادر آموزشی مجتمع انرژی مثبت از همان ابتدای تأسیس، متخصصانی کارآزموده بودند و هستند و در مسیر رسیدن به موفقیت دانشآموزان از تجربه، تخصص، نیروی جوانی و دانش خود بهره میگیرند. مجتمع آموزشی انرژی مثبت سعی در پیادهسازی شیوههای نوین آموزش، در راستای اهداف کلان سندهای معتبر آموزشوپرورش و اسناد و ابتکارات تولید شده داخلی توسط متخصصان امر آموزش داشته و با رویکردی نوین، مدرسه کیفی را بنا نهاده است.
مدرسه کیفی تعریفی متفاوت از سایر مدارس مرسوم در فضای اجتماعی ما دارد. ما در مجتمع آموزشی انرژی مثبت بر آن هستیم که به بهرهگیری از متد مدرسه کیفی که ترکیبی از روانشناسی مثبت نگر، آموزش مؤثر و مهارتهای مدیریت و مداخله است، رویکردی موزون، پايدار و برنده – برنده براي مديريت کلاس درس و به طور کلي سيستم آموزشي ايجاد نماییم.
در این متد دانشآموزان روابطی بر پایه اعتماد و احترام را میآموزند، پرورش جایگزین آموزش میشود، دانشآموزان بر اساس توانمندیهای خود مورد ارزیابی قرار میگیرند و به طور کل دانشآموزان فضایی خاص و متفاوت را تجربه مینمایند.
در مجتمع آموزشی انرژی مثبت بر آنیم تا با بهرهگیری از خلاقانهترین روشهای تدریس، علاوه بر سرفصلهای دروس درسی، مهارتهای موردنیاز دانشآموزان را نیز تقویت نماییم. باور داریم که دانشآموزان ما نیاز دارند که بیشازپیش مهارتهایی چون همدلی، استقلال، مشارکت جمعی، ریسکپذیری، پرسشگری، عدالتخواهی و… را بیاموزند تا بتوانند در دوران بزرگسالی و حضور در فضای اجتماعی، مفیدتر و ارزشمندتر قدم بردارند.